Zakres usług:

Usługi księgowe dla Zarządów Wspólnot Mieszkaniowych administrujących samodzielnie swoją nieruchomością lub dla zarządców nieruchomości, którzy poszukują partnerów w zakresie obsługi ekonomiczno – finansowej.

Oferujemy wykonywanie czynności związanych z obsługą księgową Wspólnoty Mieszkaniowej, w tym:

  • prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • sporządzanie rocznych planów gospodarczych dla Nieruchomości oraz korekt do tych planów (w formie rzeczowo – finansowej),
  • przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych,
  • przygotowywanie dla potrzeb Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej comiesięcznych informacji / zestawień o poniesionych kosztach utrzymania Nieruchomości oraz przychodach,
  • sporządzanie oraz przedkładanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty Mieszkaniowej na zebranie ogółu właścicieli Nieruchomości,
  • prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • prowadzenie indywidualnych kont rozliczeń dla wpłat na zaliczkę na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej budynku, usług komunalnych oraz funduszu remontowego,
  • monitorowanie należności czynszowych poprzez zestawianie obrotów i sald, księgowanych na podstawie wyciągów bankowych, na koniec każdego miesiąca kalendarzowego
  • bieżąca windykacja należności od właścicieli lokali w Nieruchomości wg zasad uzgodnionych z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej
  • rozliczanie zużycia wody, ciepła na cele co i ccw, oraz odprowadzenia ścieków w tym także w części dotyczącej lokali mieszkalnych i użytkowych,
  • wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali (po uprzednim uzgodnieniu z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej),
  • przygotowywanie płatności do podpisu bądź autoryzacji,
  • nadawanie indywidualnych loginów i haseł umożliwiających korzystanie z internetowego dostępu do indywidualnych kont  Właścicieli.
  • umożliwienie Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej stałego dostępu do aktualnych sald właścicieli,
  • uzupełnienie braków ewidencji księgowej i podatkowej – usługa polega na weryfikacji posiadanej ewidencji księgowej, stwierdzeniu braków i wykonaniu niezbędnych korekt, sporządzaniu stosownych sprawozdań oraz dokumentów do urzędu skarbowego,
  • księgowość prowadzona jest za pomocą systemu Weles3.