Zakres usług:

W ramach zarządzania oferujemy Państwu wykonywanie niżej opisanych czynności zwykłego zarządu zapewniających właściwą eksploatację nieruchomości oraz utrzymanie jej przez cały okres użytkowania w niepogorszonym stanie technicznym.

Obsługa administracyjno – prawna:

  • wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji REGON (dla Wspólnot powstających),
  • wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji NIP (dla Wspólnot powstających),
  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej lub wyszukanie najlepszej oferty bankowej;
  • przejęcie dokumentacji od dotychczasowego Zarządcy lub Developera
  • sporządzanie planu administrowania nieruchomością, uzgodnienie oraz zatwierdzenie do realizacji z Zarządem Wspólnoty,
  • realizacja bieżących zadań administracyjnych zlecanych przez Zarząd Wspólnoty,
  • prowadzenie i aktualizowanie ewidencji lokali i ich właścicieli,
  • przygotowywanie materiałów dla Zarządu Wspólnoty,
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • prowadzenie korespondencji z właścicielami,
  • analizowanie i nadzór nad windykacją należności Wspólnoty,
  • opracowywanie projektów umów w zakresie obsługi eksploatacyjnej i technicznej nieruchomości wspólnej oraz projektów ich aneksów i rozwiązywania,
  • opracowanie niezbędnych regulaminów porządkowych i organizacyjnych,
  • zapewnienie ubezpieczenia budynków oraz egzekucja szkód z polisy,
  • zapewnienie kontroli, bieżącej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej poprzez bezpośrednie wykonanie usługi bądź też wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków zawieranych umów,
  • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych,
  • zapewnienie właścicielom lokali dostępu do dokumentów Wspólnoty,
  • pomoc w przekształceniu zasobów spółdzielni mieszkaniowych we wspólnoty mieszkaniowe.

Obsługa techniczna nieruchomości:

  • prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • zlecanie przeprowadzenia kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
  • zlecanie i nadzór nad wykonaniem bieżących napraw budynku,
  • kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
  • przygotowywanie planów remontowych,
  • nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje oraz odbiór tych prac;
  • wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
  • kontrola inwestycji zleconych przez Zarząd,
  • egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu rękojmi i gwarancji,
  • zapewnienie kontroli bieżącej obsługi eksploatacyjnej (sprzątanie, utrzymanie terenów zielonych, usługi konserwacyjne).

Sprzątanie budynków i osiedli:

  • Utrzymanie czystości  nieruchomości komercyjnych.
  • Sprzątnie powierzchni wewnętrznych  i zewnętrznych.
  • Sprzątanie garaży i powierzchni piwnicznych.
  • Utrzymanie terenów zielonych.
  • Sprzątanie po remontach i budowach.
  • Odśnieżanie i usuwanie oblodzeń.
  • Usługi specjalistyczne.
  • Czynności dodatkowe na zlecenie.

Obsługa finansowo – księgowa:

  • dokonywanie bieżących rozliczeń poprzez rachunek bankowy Wspólnoty mieszkaniowej,
  • prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji, (VAT-7, CIT-2, CIT-8),
  • zapewnienie terminowego opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publiczno-prawnych przypadających na nieruchomość wspólną, chyba że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
  • rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów, kontrola wystawianych faktur,
  • sporządzanie indywidualnych rozliczeń dla każdego Właściciela lokalu,(rozliczenie mediów, stan salda dla konta eksploatacyjnego i konta remontowego),
  • sporządzanie informacji o stanie rozliczeń z wykonawcami i usługodawcami,
  • sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego Wspólnoty,
  • przygotowywanie projektu rocznego planu gospodarczego,
  • raportowanie comiesięcznego stanu wpłat,
  • rozsyłanie powiadomień i wezwań do zapłaty w ramach działań windykacyjnych,
  • przygotowywanie dla Wspólnoty dokumentacji pozwalającej na windykacje zaległych wpłat.

Księgowość prowadzona jest przy pomocy programu Weles 3.

Uprzejmie informujemy iż zakres usług w ramach umowy może być negocjowany (ulec zmianom), może być rozszerzony na uzgodnionych warunkach.